Jobbigt att vara sjuk när man är liten

Verkar som lilltjejen fått tillbaka lite av sin magsjuka, eller nåt. Hon har inte varit helt enkel att tas med idag. När ingenting duger, hur man är gör. Vad gör man då? Bryter ihop och kommer igen.
Jag provade allt, precis allt!!
Jag bar henne, jag la henne i sängen, hon låg i vagnen, vi badade, vi sjöng barnsånger, kollade på tv, provade ge henne mat... Precis allt jag kunde komma på. Tillsist tog jag henne och la henne på skötbordet för att byta blöja och sedan klä på henne och gå ut med vagnen. Då brukar hon somna. Tänken var att hon skulle sova inne, eller åtminstone inte gallskrika eftersom jag hade behövat vila lite efter att knappt ha sovit inatt. Men huvudsaken var ju att hon skulle få sova, som heller knappt sovit inatt.

Jag klädde på henne overallen som hon skulle ha under den varme overallen, gick ut genom dörren till tvättstugan ut i köket medan hon låg kvar på skötbordet. Jag hämtade hennes vantar och tofflor. När jag kom tillbaka (ca 6 sekunder senare) sov hon. Lilla prinsessan. Heeeeelt utslagen.



Tidigare under dagen har jag fått henne att slumar till, men så fort jag rört mig, eller kommit åt henne och ibland bara ändå har hon vaknat och gallskrikit igen. Jag vågade helt enkelt inte röra henne. Och jag vågade inte lämna henne där på skötbordet heller. Tänk om hon skulle ramla ner! Så där satt jag, på en köksstol, i tvättstugan och tittade på min sovande dotter med ögon som knappt kunde se tack vare tröttheten.

När Fredrik kom hem från jobbet bäddade han ner mig i sängen och lovade att han skulle ta Ester. Jag har sovit i ca 2,5 timme. Herregud det är mer än jag sovit på hela natten! Helt overdeligt! Nu har Han tagit med sig tjejen i vagnen på en promenad. Han väkte mig och sa det, och att det fanns kaffe klart åt mig om jag ville. Jag gick nyss upp och såg att han tänt värmeljus överallt och plockat bort kaoset som rådit i huset. Helt helt helt underbara Fredrik. Nu ska jag njuta av kaffe och en lång dusch. <3


Kommentarer
Postat av: Ella

Ger ni henne semper magdroppar och minifom magdroppar? När sonen var liten fick han det och blev bättre i magen. Det är droppar mot kolik och så. Semper är lämpliga för dom behöver man bara ge en gång per dag och minifom ger man före varje måltid. Kanske värt att prova om ni inte redan gör det? :-) hoppas ni får sova inatt iaf :-)

2012-01-24 @ 20:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0