Söndag

Denna Sömdag började senare än vanligt. Vaknade upp rint 11.30. Helt själv i sängen. Helt tyst i huset. Fredrik hade smygit med sig Esther till Gäddvik för att jag skulle få sova. Helt overdeligt. Jag har sovit jättedåligt hela den här veckan. Har avrit upp med lilltjejen minst två gånger per natt. Det är kanske inget märkvärdigt eftersom hon somnar om på en gång så fort hon fått mat, men osammanhängande sömn gör mig trött! Dessutom han jag haft svårt att somna trots att hon sovit. Vet inte varför. Pga. fullmånen kanske?

När jag klev upp sken solen för fulla muggar och termometern på altanen visade +5,4 grader. Jiho! Jag tog en kopp kaffe och en filt och satte mig i solen. Helt själv, i lugn och ro, i solen. Bra star på en söndag? Oja!



När familjen kom hem igen tände vi en eld i vedkorgen och gick ut på gården och grillade pinnbröd. Esther fick ligga nerbäddad i vagnen, men hon var med. Låg och tittade länge till ögonlocken blev för tunga och hon somnade. Hon sover så otroligt bra ute, framför allt om vi är ute med henne och donar :)






Nu ikväll har vi (läs Fredrik) lagat en supergod middag, myst i soffan och sen badat. Nu sover bådan mina småtroll, så jag ska väl gå och göra dem sällskap. Imorgon ska jag och esther till Bollnäs för babysong med Helen och Jenny + deras småttingar :)


Patatisgratäng, ungsbakad fläskfilé med kantarellsås. Men mums!

Tack mina fina älsklingar för en supermysig dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Lät som en riktigt mysig dag :) härlig start :) så underbart när solen är framme :)

2012-02-13 @ 14:20:35
URL: http://mariaakesson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0